Marketing internetowy i SEO

Uruchomienie strony, sklepu internetowego lub innego rodzaju aplikacji webowej nie oznacza, że natychmiast pozyskamy dla niej odbiorców. Aby strona była odwiedzana niezbędne są dodatkowe działania promocyjne. Duża część z nich jest ukierunkowana na reklamę w wyszukiwarkach (przede wszystkim w Google) oraz na zwiększenie szansy na znalezienie się strony na początku wyników wyszukiwania.


Wszystko zaczyna się od wyszukiwarki

Gros odwiedzających trafia na strony za pośrednictwem wyszukiwarek. Również przeglądarki WWW są tak skonstruowane, że w przypadku, gdy użyjemy zamiast adresu strony internetowej dowolnej frazy, która nie ma odwzorowania na URL konkretnego zasobu, wtedy automatycznie przeglądarka prezentuje nam rezultat wyszukiwania danej frazy. Dlatego powszechnym stało się wpisywanie poszukiwanej informacji zamiast adresu strony. Jeśli poszukujemy firmy o określonej nazwie i znamy adres jej strony, to wiemy również, że wpisanie w przeglądarce samej nazwy jest szybszym procesem od wpisywania jej w pełnej formie.

Wyszukiwanie fraz stało się odruchem i podstawowym elementem nawigacji po informacji znajdującej się w Internecie. Zatem, jeśli chcemy zostać odwiedzeni, musimy dać się odnaleźć.  W tym celu stosujemy cały arsenał środków zwany ogólnie „optymalizacją pod wyszukiwarki” (SEO).

Sama optymalizacja nie zawsze wystarcza i nie zawsze pozwala nam się znaleźć na topie wyszukiwań. W przypadku, gdy mamy do czynienia z silną konkurencją musimy się liczyć z tym, że o pierwsze miejsca będą walczyć setki stron. Nie ma możliwości, żeby wszystkie znalazły się w pierwszych 10. Dlatego dostawcy wyszukiwarek proponują nam umieszczenie reklam na wynikach wyszukiwania. To, czy nasze reklamy się pojawią i w których miejscach się pojawią zależy od obranej strategii, budżetu i wielu innych czynników. Ten element promocji nazywa się  po prostu marketingiem w wyszukiwarkach (SEM).

Oczywiście są również alternatywne formy promocji, których nie można pominąć.

Reklama bezpośrednia, kontekstowa

Jednym z możliwych sposobów pozyskania odwiedzających jest umieszczenie reklamy naszej strony na innych stronach. Bardzo często reklama, która się pojawia w ten sposób jest dobierana tak, aby pasowała do kontekstu strony na której się znajduje, dlatego nazywamy ją kontekstową. Kiedyś – zanim wyszukiwarki rozpowszechniły się na dobre była to podstawowa forma reklamy. Do dziś zresztą z sukcesem uprawiana przez wiele internetowych publikatorów, szczególnie tych, które wywodzą się z mediów tradycyjnych – prasy, radia i telewizji.

Reklama w mediach społecznościowych

Od czasu spopularyzowania Facebooka, Twittera i innych serwisów społecznościowych użytkownicy internetu zaczęli poświęcać im coraz więcej czasu. Stały się więc atrakcyjnym miejscem do promocji. Chwila ta była zresztą przez dostawców takich usług oczekiwana, bo pozwoliła skomercjalizować treści wpisywane w nie przez użytkowników. Dziś media społecznościowe służą nie tylko do bezpośredniej reklamy, ale mogą być również bardzo efektywnym narzędziem do utrwalania świadomości marki.

Mailingi, newslettery

Mailingi i kontakt ze starymi i nowymi klientami może być realizowany również za pomocą innych środków – np. poczty elektronicznej. Jakkolwiek należy być bardzo ostrożnym w jej użyciu, szczególnie do pozyskiwania nowych klientów – bardzo łatwo bowiem narazić się na odfiltrowanie przez zabezpieczenia antyspamowe, to nie można nie docenić tej formy do odświeżania istniejących kontaktów.

Zapraszamy do naszej firmy chętnych do pozyskania nowych odbiorców dla swoich stron, sklepów, produktów i usług. Doradzimy Państwu użycie właściwego rozwiązania, które pozwoli dotrzeć do klientów najtaniej i najszybciej. Najprościej użyć formularza poniżej.






[recaptcha]